A kabalák növelik a teljesítményt!

“Úristen, otthon felejtettük Humbát!” – sikít fel a lányom a hátsó ülésen,  10 kilóméterrel azután, hogy elhagytuk az házunkat. Kishíján kihullik a hajam, mert a versenyek napján alapból csúcsra jár a stressz szintem, ez az apró malőr azonban plusz fél óra csúszást jelent az eredetileg tervezett menetidőbe. Humba nékül ugyanis NEM LEHET versenyre menni.

Diszkrét szitkozódás a bajszom alatt és már fordulok is vissza a következő saroknál, hogy visszamenjünk A – igen, nagybetűvel – Kabaláért.

Read More

Stresszes versenyek – avagy hogyan oldjuk a versenydrukkot?

Edző, szülő és versenyző számára is az egyik legrosszabb szituáció, mikor a sportoló gyermekbe beleáll a para – vagyis kitalálja, hogy ott és akkor ő most mégsem szeretne rajthoz állni, színpadra, pályára, tatamira lépni.
Mit lehet ilyenkor tenni? Ki vígasztalja a síró gyereket, hogyan űzzük el a “has (szem-, hát-, fül-, kisujjköröm-) fájdalmat” ha beütt a mennykő?
Több sportág edzője és sportpszichológus mesél a témáról az alábbi cikkben, amit szülőként, edzőként és versenyzőként is érdemes elolvasni.

Read More

Mit egyen a sportoló gyermek?

Hogyan segíthet a megfelelő táplálkozás egy utánpótlás korú sportolónak az edzésben, vagy versenyzés alatt? Mi felel meg a sportoló kamasz szükségleteinek?

A Sportorvosi Központ sportdietetikusa, Varga Dóra mesél arról,  hogy mire figyeljen  a szülő akkor, ha a gyermek sportol, különösen, ha valamilyen versenysportot űz.

Read More

Van gyermekélet az élsport mellett!

Rengeteg vita van akörül, hogy az élesport mellett van-e megélhető-e  valódi gyermekkor. Sokan azt mondják, hogy a kettő kizárja egymást, hiszen a játékra szánt időt teljesen elveszik az edzések, a versenyek.

Igen nagy dilemma a szülők számára, hogy egyengessék-e gyermekük útját az élsport irányába, vagy maradjanak inkább a hobbi szintű sportolásnál és a fennmaradt időt hagyják meg az önfeledt játékra.  Tény, hogy a versenyszerű sport sok áldozattal és lemondással is jár, de az már nem egyértelmű, hogy ezzel elvész a gyermekkor – legalábbis az alábbi cikk írója jó példa arra, hogy lehet a kettőt együtt is JÓL csinálni.Read More

Sportoló típusok – te melyik csoportba tartozol?

Láttál már olyan versenyzőt, aki a szőnyegre lépés előtt feszült arccal tördeli a kezét és szinte remeg a térde az izgalomtól? Hát olyat, aki rezzenéstelen arccal ráz kettőt a karján, utána magabiztos tekintettel  áll be a kezdőpózba?

Ki így, ki úgy áll hozzá egy-egy megmérettetéshez – nem vagyunk egyformák. Megmutatjuk, milyen versenyző típusok vannak. Te melyik csoportba tartozol?
Read More

Hogyan válasszunk sportágat a gyereknek?

Helyesebben: hogyan válasszunk sportágat a gyerekkel a gyereknek?

A FitKid egy igazán sokoldalúan képző sportág ami csapatban, de akár egyénileg is űzhető. Emellett a többszintű versenyrendszernek köszönhetően a teljesen kezdők számára is magában rejti a sikerélmény lehetőségét. DE természetesen  nem mindenki számára lesz ez a legmegfelelőbb sporttevékenység. 🙂 Ebben a cikkben körbejárjuk, hogyan érdemes sportot választani a gyerekkel, a gyereknek – és valójában kicsit a családnak is.Read More

A legideálisabb edzésmódszer nyárra!

Ez pedig nem más, mint az Aquafitness! Miért? Intenzív mozgás, mégsem hevülsz túl; izzasztó, de mégsem lesz csatakos az izzadságtól – mivel már a víztől az vagy 🙂 és a strandon lubickolva bármikor gondolhatsz egyet és magadtól is elvégezheted a gyakorlatokat. Lássuk kicsit bővebben!Read More

Mit posztol a gyerek magáról?

Nem a sportról szól, de mégis kapcsolódik hozzá ez a cikk. Mint mindenhez manapság, ami történik a kis- és nagyvilágban:  élet a neten, a virtuális valóságban, ahol néha a dolgok nem azok, mint aminek látszanak. Read More

Edzés nyáron – szabályok, amiket jó, ha betartasz!

Mire figyeljünk a nyári szabadtéri edzések alkalmával?

A jó idő beköszöntével sokan a szabadban edzenek. Hogy a lehető legélvezetesebb és legeredményesebb legyen a sportolás, érdemes néhány aranyszabályra odafigyelnünk. A szakemberek szerint a legfontosabb, hogy fokozatosan szoktassuk hozzá szervezetünket és testünket a meleghez, és gondoskodjunk a folyadékpótlásról.
Read More