Edzés nyáron – szabályok, amiket jó, ha betartasz!

Mire figyeljünk a nyári szabadtéri edzések alkalmával?

A jó idő beköszöntével sokan a szabadban edzenek. Hogy a lehető legélvezetesebb és legeredményesebb legyen a sportolás, érdemes néhány aranyszabályra odafigyelnünk. A szakemberek szerint a legfontosabb, hogy fokozatosan szoktassuk hozzá szervezetünket és testünket a meleghez, és gondoskodjunk a folyadékpótlásról.
Read More

Hogyan vigyázz az alakodra a nyári szünetben?

Úszógumit csak a vízben hordj! 😀

Nyáron nem csak az iskola, de a legtöbb helyen hosszabb-rövidebb ideig az edzések is szünetelnek. Ezzel egyidőben pedig ugrásszerűen megnő az egy főre jutó fagyifogyasztás mennyisége 🙂
Mitévő légy, hogy a nyári lazulás ne menjen a formás alakod rovására? Read More

A sportsérülések pszichológiája

Mert test és lélek hatnak egymásra

Volt már szó róla egy korábbi cikkben, hogy a túledzettség, a monoton edzések, vagy akár egy betegség is állhat egy-egy sérülés hátterében. Mindezeken kívül azonban nem feledkezhetünk meg arról, hogy az általános lelkiállapotunk is hatással van a testünkre. Így akár úgy is beszerezhetünk egy-egy sérülést, hogy egyébként fizikailag a toppon érezzük magunkat. Read More

Hogyan dolgozzuk fel a kudarcot?

Nem győzhetünk mindig. Sőt, valakinek utolsónak is kell lennie…

Nincs olyan verseny, aminek a végén ne látnánk zokogó, pityergő, vagy éppen bosszankodó versenyzőt (vagy szülőt, vagy edzőt…)
Mindenki a legjobb eredményben reménykedik mikor elindul egy versenyen, de sok-sok dologtól függ, hogy mit vagyunk képesek kihozni magunkból az adott pillanatban. Egy rosszul sikerült megmérettetés után pedig gyakran hangzanak el olyan mondatok, hogy “kész, itt a vége, nem csinálom/csináljuk tovább!” Pedig a kudarc feldolgozását ugyanúgy meg kell tanulni, mint a zsugorszaltót…Read More

6 tipp a mentális felkészülésre

Hogyan legyél úrrá a versenydrukkon?

A színpadra (vagy éppen pályára, ringbe, pástra stb.) lépés előtt természetes, hogy elfog minket az idegesség, az izgalom. Fontos azonban, hogy ez az érzés ne blokkolja le az energiáinkat, hiszen hónapok kemény munkája mehet kárba, ha túlstresszeljük a versenyhelyzetet! 

Itt olvashatsz 6 egyszerű tippet, hogy hogyan győzd le a túlzott versenydrukkot.

Read More

Miért fontos a mentális felkészülés?

Fejben is készülni kell!

Legyen szó bármilyen sportágról, a jó eredmény érdekében a  fizikai felkészülés mellett nem hanyagolhatjuk el a mentális ráhangolódást sem.
Lássuk, mit mond erről Major Joe, a hétszeres Ironman magyar bajnok.Read More

Testképzavar fiatal sportolóknál – figyelj a jelekre mielőtt baj lesz!

Gondolnád, hogy a sportolókat is érintheti a testképzavar?

Az átlag ember a sportolókra mint fitt és egészséges személyekre tekint, akik képesek véghezvinni még a lehetetlent is. Csodálva nézzük őket, miközben bonyolult, megerőltető gyakorlatokat végeznek. Eközben persze nem lehet figyelmen kívül hagyni irigylésre méltó testfelépítésüket sem. A sportolói külső megszerzése azonban rengeteg küzdelemmel is jár. Az versenyek és elvárások okozta stressz súlyos evés- és önképzavarhoz vezethet. 

 

Read More

A jó edző motiválva javít hibát!

A Coach Effective  tréningről röviden

 Ezt az anyagot külföldön egy nemzetközileg elismert tréning (meglepő módon Coach Effectiveness Training-nek becézik, ha érdekel a téma, így megtalálhatod) során szokták átadni az edzőknek. Két adagban dobjuk át nektek az anyagot, az első rész címe:  

Hogyan jelezzünk vissza a sportolónknak, ha hibázott

Read More